PEGASUS MAIL
Pegasus Mail voor efficiënt e-mailen [terug naar Overzicht tips]
De hoeveelheid e-mail die we ontvangen neemt steeds meer toe en zal ook steeds meer tijd vragen om af te handelen. In Pegasus Mail zijn een groot aantal taken te automatiseren waardoor er minder tijd voor het afhandelen van mail nodig is.
Hieronder een aantal tips die het mailen vergemakkelijken:
- open je mailbox enkele keren per dag en reageer niet op iedere bericht dat je ontvangt; schakel eventueel signaleringen uit
- maak vooral gebruik van filters (ik heb meer dan 460 filterregels) [zie tip New Mail filtering en Autofiltering folders]
- gebruik een filterregel - om voor ècht belangrijke berichten - een geluidje af te laten spelen
- gebruik filterregels om vb. nieuwsbrieven, reclamemail van leveranciers direct vanuit New mail te verplaatsen naar folders die je daarvoor hebt aangemaakt [zie tip Berichten automatisch verplaatsen met filterregel nieuw bericht]
- gebruik filters om nieuwe berichten van een kleur te voorzien; voor iedere collega, leverancier, voetbalclublid etc. kun je een eigen kleur gebruiken [zie tip Bericht een kleur geven]; in Pegasus Mail kun je op kleur sorteren [zie tip Berichten op kleur groeperen]
- gebruik folders en sub-folders om je berichten geordend en gerubriceerd op te slaan [zie tip Folder maken (Filling Tray - een folder met daarin andere folders)]
- maak gebruik van distributielijsten voor het versturen van mail naar grote groepen personen (collega's) [zie tip Distributielijst maken]
- maak gebruik van gepersonifieerde berichten [zie tip Mailmerge (samenvoegen)]; hierbij wordt gebruik gemaakt van een data-bestand vergelijkbaar met het gebruik van distributielijsten
- gebruik handtekeningen [zie tip Handtekeningen (signatures) maken] in Pegasus Mail kun je negen verschillende handtekeningen maken
- verstuur eerder gebruikt bericht - na aanpassing - opnieuw [zie tip Bericht opnieuw versturen]
- gebruik glossary om veel gebruikte woorden of zinnen met een enkele toetscombinatie in een bericht te plaatsen [zie tip Het gebruik van Glossary (verklarende woordenlijst)]
- gebruik annotations om een aantekening toe te voegen aan een bericht [zie tip Aantekeningen toevoegen aan binnengekomen berichten]
- stel de voor jou meest gebruikte antwoord-optie in [zie tip Uitgebreide reply-functie]
- antwoord alleen op het geselecteerde gedeelte in een ontvangen bericht [zie tip Reageer op een bepaald gedeelte van ontvangen mail]
- gebruik de toetscombinatie Ctrl + j om de tekst in een alinea te herschikken
- laat een verstuurd bericht op je scherm staan om het nog eens te versturen [zie tip Sluit een bericht niet af na verzending]
- maak meer gebruik van toetsen zoals: Ctrl + Enter voor het versturen van een bericht, Ctrl + n om een nieuw bericht te beginnnen [zie tip Toetscombinaties]